Το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα ξεχαστεί, δεν θα συγκαλυφθεί
Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 ο χρόνος σταμάτησε. Οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν αφήνοντας πίσω τους 57 νεκρούς, δεκάδες οικογένειες και οικείοι των θυμάτων βυθίστηκαν σε πένθος και μια ολόκληρη κοινωνία αρχικά πάγωσε και μετά γέμισε θλίψη και οργή.
Είχαν προηγηθεί πολλές εκκλήσεις από τα σωματεία των εργαζομένων προς τους αρμόδιους φορείς για την έλλειψη ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα κροκοδείλια δάκρυα των υπευθύνων που μέχρι χθες δήλωναν ότι δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, δεν έπεισαν κανέναν. Δεν ήταν η «κακιά στιγμή», ούτε ένα ανθρώπινο λάθος. Η απαξίωση του εθνικού δικτύου σιδηροδρόμων, η δραματική έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού και ταυτόχρονα της απαραίτητης τηλε-παρακολούθησης των τρένων, οι ιδιωτικοποιήσεις των τρένων από την προηγούμενη κυβέρνηση και συνακόλουθα τα παλιά και φθηνά τρένα που ήρθαν στη χώρα, χάριν της εξοικονόμησης και των κερδών της ιδιωτικής εταιρείας, η λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια των τμημάτων του ΟΣΕ που έχουν παραμείνει κρατικά, συνέβαλαν αδιαμφισβήτητα στην τραγωδία. Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους απειλούν διαρκώς τις ζωές μας.
Τον τελευταίο χρόνο έχουν γίνει πολλά. Ο κόσμος που αναζητά δικαιοσύνη, για δύο συνεχόμενες χρονιές πλημμύρισε τους δρόμους πραγματοποιώντας τις μαζικότερες απεργίες των τελευταίων ετών. Ο Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023 ξεκίνησε καμπάνια υπογραφών υποστήριξης σπάζοντας κάθε ρεκόρ. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός τους έχει ξεπεράσει τις 1.330.000. Η αλληλεγγύη στη βάση της κοινωνίας είναι πολύ ισχυρή.
Η Κυβέρνηση από την πλευρά της έχει σπάσει κάθε ρεκόρ αναλγησίας, κυνισμού, χλευασμού απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων και πρόκλησης απέναντι στην κοινωνία. Από το κατάπτυστο πόρισμα της υποτιθέμενης εξεταστικής επιτροπής, όπου οι ευθύνες για το έγκλημα αποδίδονται αποκλειστικά στον σταθμάρχη Λάρισας και στους δύο μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, αφήνοντας στο απυρόβλητο βουλευτές, υπουργούς, κυβερνητικά στελέχη και εκπροσώπους των εργολαβικών εταιρειών, μέχρι τις νέες καταγγελίες για παραχάραξη των συνομιλιών ανάμεσα στον σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς, είναι πλέον εξόφθαλμη η προσπάθεια τους για συγκάλυψη του εγκλήματος.
Εμείς δε θα σταματήσουμε να παλεύουμε, ως κομμάτι της αγωνιζόμενης κοινωνίας, μέχρι τη δικαίωση των θυμάτων, μέχρι να λάμψει η αλήθεια, να αποκαλυφθούν όλα τα σκοτεινά σημεία της υπόθεσης, όπως το τι και για ποιον μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη. Να γίνει γνωστό ποιοι έδωσαν την εντολή για μπάζωμα της περιοχής, να αναδειχθούν οι ευθύνες των εργολαβικών εταιρειών που δεν ολοκλήρωσαν ποτέ το έργο τηλεδιοίκησης και όλων των κυβερνητικών στελεχών που συμμετείχαν σε αυτό το σκάνδαλο κατάχρησης δημοσίου χρήματος. Και φυσικά να τιμωρηθούν όλοι οι ένοχοι.
Θα συνεχίσουμε μέχρι να εθνικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει προς όφελος της κοινωνίας κάτω από εργατικό έλεγχο και διαχείριση, αλλά και μέχρι οι συγκοινωνίες συνολικά να αποτελέσουν δημόσιο αγαθό, να μπορούμε να μετακινούμαστε με ασφάλεια, ταχύτητα, οικολογικά και οικονομικά. Στην πόλη μας αυτό σημαίνει να ακυρωθεί ο Flyover και να γίνουν δημόσιες επενδύσεις για επέκταση του μετρό, δημιουργία τραμ και ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων.
Σας καλούμε όλες & όλους στην δράση της Πόλης Ανάποδα σήμερα, Πέμπτη 28 Μαρτίου, ημέρα συζήτησης στη Βουλή της πρότασης μομφής. Ραντεβού 6μμ Τσιμισκή-Παύλου Μελά (Διαγώνιος).