Δεν συνηθίζουμε να σχολιάζουμε τις συχνές διαρροές που αφήνει κάθε τόσο ο Δήμαρχος προς τα ΜΜΕ. Δεν μας περισσεύει τόσος χρόνος όσος σε αυτόν για επικοινωνιακή πολιτική. Κάποιες φορές όμως ο κυνισμός ξεπερνά τα όρια της ανοχής μας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν, προφανώς από τον ίδιο, ο δήμαρχος παρενέβη «σε υψηλούς τόνους» προς την Ελληνική Αστυνομία, για να μεταφέρει «τη μεγάλη δυσφορία των πολιτών για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί» στους δρόμους της πόλης λόγω της Agrotica, «αλλά και το αίτημα να βγει ικανός αριθμός τροχονόμων στους δρόμους της πόλης, για να ελέγξει και να ρυθμίσει την κυκλοφορία».
Να θυμηθούμε τα αυτονόητα: την ευθύνη για το κυκλοφοριακό πρόβλημα την έχει κυρίως η διοίκηση του Δήμου. Η Τροχαία δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, παρά μόνο να διαχειριστεί τις ακραίες επιπτώσεις του. Αφού λοιπόν ο Δήμαρχος ενδιαφέρθηκε και αναζητά λύσεις, να μας επιτρέψει να τον βοηθήσουμε:
- Η όξυνση του κυκλοφοριακού λόγω άλλης μιας εμπορικής έκθεσης αποδεικνύει ξανά ότι ο χώρος της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης δεν αντέχει πια μεγάλες διοργανώσεις. Συνεπώς η ΔΕΘ πρέπει να μεταφερθεί εκτός πόλης και ο χώρος της να γίνει το μητροπολιτικό πάρκο που τόσο χρειαζόμαστε. Αν μείνει εδώ, και προστεθούν μάλιστα, όπως προβλέπει το σχέδιο, φαραωνικά ξενοδοχεία, εμπορικά και συνεδριακά κέντρα και υπόγεια πάρκινγκ, θα υπάρχει μια μόνιμη πρόσκληση για ακόμη περισσότερα ΙΧ που θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το κέντρο, ιδίως σε περιόδους εκθέσεων.
- Η υπερφόρτωση του κέντρου με ΙΧ αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά μόνο με την στροφή σε άλλες μορφές μετακίνησης: την άμεση και ουσιαστική ενίσχυση των Μέσων Μεταφοράς, την εξασφάλιση αποκλειστικών λεωφορειολωρίδων για άνετη κυκλοφορία των λεωφορείων, τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατόδρομων και την παραχώρηση πολύ περισσότερου χώρου στους πεζούς. Σίγουρα πάντως όχι με νέα πάρκινγκ μέσα στο κέντρο, όπως κάνει η διοίκηση στην Πλατεία Ελευθερίας.
Η κατάσταση στους δρόμους της πόλης είναι φριχτή, ειδικά για όσους και όσες από εμάς μετακινούμαστε με λεωφορεία ή ποδήλατα. Χρειαζόμαστε επειγόντως μια ριζικά νέα πολιτική για τις μετακινήσεις, μια πολιτική που δεν θα φοβάται να συγκρουστεί με την κυριαρχία του ΙΧ ή τα μικροσυμφέροντα των εμπόρων.