Με αφορμή το πέρασμα της σκυτάλης στην εκπροσώπησή μας από τη Μαρία Κέκη στον Νίκο Νικήσιανη, στην πρώτη παρουσία του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο νέος μας δημοτικός σύμβουλος επιβεβαίωσε τις προγραμματικές μας προτεραιότητες, όπως το δικαίωμα στη στέγη, τις διεκδικήσεις για ελεύθερους, πράσινους χώρους -με έμφαση αυτή τη στιγμή στην Αλυσίδα, και φυσικά τον αγώνα για το πάρκο στη ΔΕΘ και το δημοψήφισμα.
Μένοντας στο μέτωπο της ΔΕΘ, και απαντώντας σε ανυπόστατες κριτικές που ακούστηκαν σε προηγούμενο Συμβούλιο, εστιάσαμε στο θέμα των ιστορικών κτιρίων στον χώρο, εξηγώντας γιατί πρέπει να διατηρηθούν αντί να γκρεμιστούν ώστε να χτιστούν άλλα στη θέση τους. Ρωτήσαμε τον Δήμαρχο -ξανά- για τις ασάφειες της νέας πρότασης Μητσοτάκη, με την οποία συμφώνησε, αλλά και τη θέση του για την νέα διοίκηση, όπου το Υπερταμείο κρατά 6 στις 9 θέσεις.
Ο κ. Αγγελούδης από την πλευρά του, επέμεινε στη θέση του για ανέγερση νέου εκθεσιακού κέντρου, αλλά διευκρίνισε ότι θα συμφωνήσει με ένα μόνο νέο κτίριο. Μας απάντησε επίσης ότι διαφωνεί με τη σύνθεση του νέου ΔΣ, διατηρώντας όμως τη θέση του σε αυτό -και άρα νομιμοποιώντας το. Δεσμεύτηκε τέλος μόλις έρθει η τελική πρόταση της ανάπλασης να φέρει στο ΔΣ μια προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου και ΔΕΘ. Θα τη δούμε, αλλά εκτιμούμε ότι ως τότε η πόλη θα έχει πάρει ήδη μια σαφή θέση μέσω του δημοψηφίσματος.
Από τις υπόλοιπες ανακοινώσεις της διοίκησης, κρατάμε τη ρητή δέσμευση του Δημάρχου ενάντια στην πλωτή πλατφόρμα του LNG. Καλωσορίζουμε αυτή τη θέση -άλλωστε αντίστοιχη έχει πάρει ήδη το προηγούμενο ΔΣ, αλλά ζητάμε να επικυρωθεί στην επόμενη συνεδρίαση με μια νέα, σαφή απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Σε άλλα θέματα, εγκρίναμε εκ νέου τον κανονισμό για τα πατίνια. Συμφωνήσαμε, καθώς η θέση μας είναι υπέρ της χρήσης των πατινιών, ως ένα μέσο αναγκαίο για πολλούς ανθρώπους σε μια πόλη που πάσχει τόσο από δημόσια μέσα μετακίνησης όσο και από ασφαλείς ποδηλατόδρομους, αλλά στεκόμαστε απέναντι στην κατάχρηση του δημόσιου χώρου από τις εταιρείες ενοικίασης.
Με την ευκαιρία, θέσαμε και το θέμα της εφαρμογής του νέου Κ.Ο.Κ.: το όριο ταχύτητας σε αρκετούς δρόμους της πόλης πέφτει στα 30 χλμ/ώρα -και πολύ καλώς, καθώς αυτή είναι μια ταχύτητα που προστατεύει πεζούς και οδηγούς. Όμως, η διοίκηση φαίνεται ότι όχι μόνο δεν έχει προετοιμάσει κάποια κίνηση ενημέρωσης, αλλά δεν γνωρίζει ούτε καν η ίδια σε ποιους δρόμους θα ισχύει.
Σταθήκαμε αρνητικά στην ίδρυση και τον κανονισμό λειτουργίας του λεγόμενου «Δημοτικού Συμβουλίου Νέων»: τέτοιες πρωτοβουλίες, για να έχουν νόημα, χρειάζεται να ξεκινάνε από τα κάτω, και να εκπροσωπούν με μαζικούς όρους τις ανάγκες της πραγματικής νεολαίας της πόλης. Όχι να έρχονται από τα πάνω, με γραφειοκρατικούς όρους.
Το ίδιο αρνητικά σταθήκαμε και στη συμμετοχή του Δήμου στο Δίκτυο Climanet, δηλαδή στην αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις 100 «κλιματικά ουδέτερες πόλεις ως το 2030». Σε μια πόλη που δεν έχει κανένα ουσιαστικά βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα, που πήζει στο ΙΧ και στα τσιμέντα, είναι αστείο να λέμε ότι αυτή θα επιτευχθει στα επόμενα 5 χρόνια. Η χρήση τέτοιων επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων αντί να βοηθά, συγκαλύπτει την πραγματικότητα και λειτουργεί ανταγωνιστικά στη διεκδίκηση πραγματικών αλλαγών.
Είμαστε πάντα στη διάθεση όποιου/ας δημότη/ισσας θέλει περισσότερη ενημέρωση για τα παραπάνω θέματα, ή τις υπόλοιπες αποφάσεις και ανακοινώσεις.