Έξω οι φονιάδες από την πόλη μας!
Λίγες ημέρες πριν μια είδηση που αφορά την πόλη μας πέρασε στα ψιλά, με τα κυρίαρχα συστημικά μέσα ενημέρωσης, σαν να μην τρέχει τίποτα, να κάνουν ρεπορτάζ για τη «νέα» μέρα που ξημερώνει για την ΕΛΒΟ.
Η Ισραηλινή λοιπόν εταιρεία SK Group απέκτησε την πλήρη κυριότητα της ΕΛΒΟ, του κορυφαίου κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων στην Ελλάδα, σηματοδοτώντας την πρώτη επιχειρησιακή της βάση στην Ευρώπη. Οι εταιρείες του Ομίλου SK εξυπηρετούν στρατιωτικές και αστυνομικές αγορές σε σχεδόν 60 χώρες.
Με λίγα λόγια, η ιστορική ΕΛΒΟ εντάσσεται στην Ισραηλινή πολεμική μηχανή εν μέσω της γενοκτονίας στη Γάζα. Το γεγονός αυτό θα έπρεπε να έχει σημάνει συναγερμό στην πόλη, αλλά οι θεσμικοί φορείς, συμπεριλαμβανομένης της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, σφυρίζουν αδιάφορα.
Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί σε ένα ευρύτερο πλέγμα εξαγορών και μισθώσεων, οι οποίες φέρνουν σταδιακά στρατηγικά εδάφη, τουριστικές μονάδες και δημόσια περιουσία υπό ισραηλινό έλεγχο, μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να αγνοηθεί ή να παρουσιαστεί ως απλή «επενδυτική δραστηριότητα».
Από την ιδιωτικοποίηση στα χέρια των εγκληματιών πολέμου
Μέχρι το 2000 η ΕΛΒΟ, η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα, ήταν ιδιοκτησία του δημοσίου και ήταν μια κερδοφόρα εταιρεία. Κατασκεύαζε διαφόρων τύπων οχήματα, αλλά κυρίως στρατιωτικά οχήματα, συνάπτοντας συμβόλαια με τον Ελληνικό Στρατό. Είχε δηλαδή όλα τα χαρακτηριστικά που την έκαναν ελκυστική στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Έτσι, το 2000 η ΕΛΒΟ ιδιωτικοποιείται και ο Μυτιληναίος αγοράζει το 43% των μετοχών και το μάνατζμεντ της εταιρείας. Αφού πήρε ό,τι ήθελε από την εταιρεία, καταφέρνει να τη ρίξει στα βράχια. Από το 2008 και μετά η εταιρεία γίνεται ζημιογόνα και ο Μυτιληναίος αποχωρεί από την επιχείρηση το 2010, πέντε χρόνια πριν τη λήξη της σύμβασής του.
Το 2014 η ΕΛΒΟ μπήκε σε καθεστώς εκκαθάρισης και το 2021 προχώρησε η πώλησή της σε δύο ισραηλινούς ομίλους (ένας εκ των οποίων ήταν η SK Group) και έναν ελληνικό, μοιράζοντας υποσχέσεις για θεαματική ανάπτυξη. Ωστόσο, αυτό που ήρθε ήταν θεαματική απαξίωση.
Σήμερα, εν μέσω γενοκτονίας, η ισραηλινή πολεμική βιομηχανία επενδύει και επιχειρεί να εξαπλωθεί.
Οι ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης
Εδώ και δύο χρόνια ο λαός της Παλαιστίνης ζει ανείπωτη φρίκη. Οι νεκροί έχουν ξεπεράσει τις 63.000, ενώ η περιοχή της Γάζας βρίσκεται σε κατάσταση λιμού. Ο Νετανιάχου δεν είναι μόνος σε αυτό το έγκλημα. Η συντριπτική πλειοψηφία των αστικών κυβερνήσεων του «Δυτικού» κόσμου όχι μόνο δεν έχουν πάρει κανένα μέτρο ενάντια στο κράτος του Ισραήλ, αλλά συνεχίζουν απρόσκοπτα τις εμπορικές και στρατιωτικές σχέσεις.
Στην ίδια κατεύθυνση είναι και η διοίκηση Αγγελούδη. Δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα, δεν έχει πάρει την παραμικρή -έστω συμβολική- πρωτοβουλία. ‘Η μάλλον ακόμα χειρότερα, καταψήφισε το ψήφισμα αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη που κατέθεσε η Πόλη Ανάποδα, ενώ όταν μέλη του σχήματος υψώσαμε την Παλαιστινιακή σημαία στο Δημαρχείο ήρθαμε αντιμέτωποι και αντιμέτωπες με καταστολή και προσαγωγές. Θα το πούμε καθαρά: Όσοι θεσμικοί φορείς σφυρίζουν αδιάφορα ή δηλώνουν ουδέτεροι δεν είναι παρά συνένοχοι στην γενοκτονία.
Το αντιπολεμικό κίνημα και η κοινωνία της πόλης
Κόντρα στη κατάπτυστη στάση Κυβέρνησης και Δημοτικής Αρχής, ο λαός της πόλης στέκεται απέναντι στο έγκλημα. Η κοινωνία της Θεσσαλονίκης είναι με την Παλαιστίνη. Η Πόλη Ανάποδα, οι οργανώσεις και τα μέλη του σχήματος συμμετέχουν ενεργά στην πρώτη γραμμή του αντιπολεμικού κινήματος.
Δεν θα αφήσουμε τις πολεμικές, δολοφονικές μηχανές του Ισραήλ να εγκατασταθούν στην πόλη μας. Διεκδικούμε:
- Ακύρωση της μεταβίβασης της ΕΛΒΟ στην Ισραηλινή SK Group.
- Πέρασμα της ΕΛΒΟ σε δημόσια ιδιοκτησία, εθνικοποίηση/κοινωνικοποίηση της βιομηχανίας χωρίς αποζημίωση των ιδιωτών μετόχων, λειτουργία της κάτω από συνθήκες διαφάνειας και δημοκρατίας με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο.
- Αλλαγή κατεύθυνσης στην παραγωγή, αξιοποίηση της εταιρείας αποκλειστικά στην κατασκευή και συντήρηση πολιτικών οχημάτων, όπως δημόσια λεωφορεία.
Η Πόλη Ανάποδα
αριστερό ριζοσπαστικό σχήμα στον Δήμο Θεσσαλονίκης